چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سرد

  • کد خبر: ۱۳۲۳۰۸
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سرد
بانک مرکزی در گزارش تحولات معاملات بازار مسکن تهران در مهر ماه ۱۴۰۱ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش تعداد معاملات در مهر ماه نسبت به شهریور ۱۰ درصد کاهش یافته است، اما متوسط قیمت مسکن در تهران ۱.۲ درصد رشد کرده و به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، حکایت از رکود معاملات در این بازار دارد. این گزارش که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک ومستغلات کشور است، به طور مشخص وضعیت مسکن در پایتخت را مرور می‌کند، با این حال کارشناسان معتقدند وضعیت بازار مسکن در تهران با فاصله زمانی کوتاهی در سایر کلان شهر‌ها به ویژه مشهد نیز تکرار می‌شود.

براساس اطلاعات منتشرشده ازسوی بانک مرکزی، در مهر ماه سال جاری، تعداد آپارتمان‌های معامله شده مسکونی به ۵۴۱۶ واحد رسید که نسبت به ماه قبل بیش از ۱۰ درصد کاهش و نسبت به مهر ماه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش و نسبت به مهر ماه سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش داشته است.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سرد

تقاضا برای خرید واحد‌های ارزان در بازار مسکن

بررسی گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که بیشترین تقاضا در معاملات بازار مسکن تهران برای واحد‌های مسکونی است که متوسط قیمت آن‌ها به ازای هر متر بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

همچنین بیشترین میزان واحد‌های معامله شده آپارتمان‌های کوچک مقیاس با زیربنا ۵۰ تا ۶۰ مترمربع هستند.

بررسی قیمت واحد‌های معامله شده نیز نشان می‌دهد که بیشترین معاملات مربوط به واحد‌هایی است که قیمت شان در محدوده یک تا یک و نیم میلیارد تومان است.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سردگزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سردگزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سرد

رشد ۴۶درصدی اجاره بها

گزارش بانک مرکزی حکایت از آن دارد که کرایه مسکن در مهر ۱۴۰۱ در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش یافته است. این آمار برای کل مناطق شهری کشور برابر با ۴۶.۸ درصد است. همچنین آمار‌ها بانک مرکزی نشان می‌دهد که کرایه مسکن در تهران تنها ظرف یک ماه ۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن| رکود معاملات با آغاز فصل سرد

رکود معاملات همزمان با فصول سرد

کارشناسان بازار مسکن معمولا معتقدند همزمان با آغاز فصل تحصیل و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها روند معاملات در بازار مسکن کند می‌شود و این روند تا ۲ ماه پایانی سال ادامه دارد.

 از سوی دیگر تقاضای مصرفی بازار مسکن و همینطور تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار مسکن به دلیل شرایط رکود اقتصادی کاهش یافته است. افزایش نااطمینانی‌های اقتصادی باعث شده تقاضای مصرفی به دلیل امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمتر شود. همچنین تقاضای برای خرید مسکن به نیت سرمایه گذاری نیز به دلیل عدم اطمینان از بازدهی سرمایه در کوتاه مدت کاهش یافته است.

برای دانلود فایل کامل گزارش بانک مرکزی از تحولات معاملات بازار مسکن تهران در مهرماه ۱۴۰۱کلیک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->